fredag 1 oktober 2010

Rastlös igen

Maxime är rastlös och jag är rastlös. Nu har vi väntat klart! Vi fick (ja, jag hängde på!) ett städryck då vi tittade ner på golvet Maxime dammsög igår. Ben hade lyckats håra ner precis överallt... Det var bara att ta tag i smutsen igen.
Nu har Maxime dammsugit, skurat och sen ska han dammsuga igen(!), piskat sovrumsmattan och städat allmänt. Jag har rollat gardinerna i vardagsrummet så gott det gick. Framför de vita gardinerna säckar gärna Ben ihop med en hår-suck och det syns rätt fort, jag lovar. Gardinerna + lite dammsugning var min insats :-)

Jag har i alla fall tagit mig i kragen och jobbat hela dan så det känns bra.

Magen... ...är STOR och växer och växer. Det är nästan lite läskigt! Barnmorskan trodde han skulle väga över 4kg. Tänk om han väger 5? Eller mer??? Fast hon sa också att det inte spelar någon roll eftersom att det inte är första. Leo vägde ju som sagt 4kg och det gick ju bra... Han var ju nr 2.

Hungrig!
Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar