fredag 8 oktober 2010

Ännu en dag med bebis i magen (40+3)

I natt vaknade jag klockan ett och var pigg så jag fick lite jobb gjort. Det är konstigt att man kan vara klar i huvudet och prestera mitt i natten! Kanske för att alla sov och jag fick vara helt själv.
Jag har fortfarande bara sammandragningar av lägre kaliber, men imorgon ska vi in till barnmorskan igen. Hoppas hon får igång allt på riktigt då...

Idag ska jag försöka jobba klart det jag håller på med så jag slipper tänka på det. Kanske baby-M kommer efter det? Fast Maxime vill ju att han kommer den 10/10-10. Den kommentaren blev han hånad för för ett antal månader och veckor sedan. Nu visar det sig, till mitt förtret, att han kanske har rätt.... Grrrrrr.... Fast nu spelar det ingen roll längre. Jag har gått över tiden, jag är less på att vara gravid, jag längtar efter lillbebisen och börjar bli lite smått orolig över att han är kvar därinne. Bara för det fick jag en hård knuff inifrån som för att säga - I'm ok in here....

Regnet hänger i luften och det är höst på riktigt. Barnen har åkt till skolan och Maximes mamma tillbaka till stan. Ikväll blir Max och jag själva då alla barnen ska till Uppsala - OM INTE NÅGOT HÄNDER INNAN...

Maxime målade vaggan svart igår, så jag kan visa den senare. Nu ska jag vila en aning, men just det, först lite frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar