torsdag 25 mars 2010

Hejsan svejsan!

Usch vad det är ruggigt idag! Stackars hunden har fått sitt livs kortaste promenader idag, för utanför huset vill man inte vara... Det är som en hemsk novemberdag!
Tur att min älskling har gjort den öppna spisen så fin och dessutom huggit en hel drös med ved så jag kan elda på. Han sa att han absolut inte ville att jag skulle gå runt och frysa. (Då skulle han bara veta att min kroppstemperatur höjts med drygt en halv grad och jag nuförtiden är extra varm ;-) men det talar jag inte om!) Nejdå, här ska det eldas och mysas!



Visst är den fin! För er som inte vet var den i "mexitegelstil" innan.
Jag får lägga upp fulbilderna sen!


Idag ska jag göra Tina&Unos spenat och champinjonpasta. Såsen är full med champinjoner, hackad spenat, vitlök, creme fraiche + salt &peppar i, no more. Men det blir jättegott! Skönt med snabblagat för en mat-trött mamma med lätt illamående...

Och jag måste erkänna en sak... att jobba hemifrån är svårt! Jag vill bara kolla barnvagnar och barnprylar och graviditetssidor på nätet -fy, fy, fy..... Var är min disciplin?

I min alldeles för långa paus idag kom jag på en briljant sak däremot (gällande barnvagnar naturligtvis). Jag ska köpa ett babyskydd som passar på en sulky, nämligen nedanstående

ett plus....
...två blir...



Taadaaa! En smart kombination och perfekt shoppingvagn!
Båda artiklar från Graco, inte alls dyra. Speciellt inte om man köper en eller två från Blocket :-)


Sedan kan jag ha en...


...Emmaljunga Mondial eller liknande för mina "långa" promenader i höst!

Hjälp, klockan är alldeles för mycket! Det är dags att svischa ihop maten...
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar