lördag 27 mars 2010

Byggmässa, lugn kväll utmattad i soffan och härlig lördag efter det!

Igår var jag på byggmässa med Sara och Max. Jag och Sara var inte helt oväntat i direkt minoritet. Det var kanske inte heller riktigt vår mässa, men en del inspiration fick vi från materialdelen. Max, däremot, passade på mässan som handen i handsken... Men fy vad snurrig man blir av mässor. Jag fattar inte hur folk orkar stå där i fyra dagar.

På kvällen gjorde jag viltkött i gräddsås med potatis, blomkål och lingonsylt. Pojkarna har inte riktigt fattat att de har Norrländskt påbrå och halvdiggade köttet :-( Men Alma däremot, hon vet vad som är gott här i livet! Och gott blev det!

Efter middagen var jag så trött så jag fick bäras till sängen. Det var inte bara så att jag var trött i huvudet, alla kroppens celler var utmattade. Då är man trött. Jag fick lite vila och massage och orkade till och med köra Max till affären efter det (om ni inte visste så är det kvinnan i familjen som har körkort än så länge), men efter hemkomsten la jag mig i soffan och däckade i princip för natten... (just det, jag hann vakna upp och skymta att Mattias vann Let's Dance och då blev jag glad!)

Idag har Max, Ben och jag varit på långpromenad. Vi gick förbi bryggan och kollade när båten in till stan ska börja gå och det visade sig var om ett par veckor. Längtar! Förstå vad mysigt att ta båten direkt in till stan, dricka en kopp kaffe på vägen och njuta av utsikten...





När vi kom hem fixade vi lite på tomten. Rännorna hade inte blivit rensade sedan 80-talet och var fulla med löv. Max skyfflade sedan ner den sista snön från taket. Det här huset måste verkligen ses över ordentligt och det kommer vi få göra hela våren. Det är så mycket skräp som ligger samlat under och bakom gästhusen och det måste bort! Jag tänker inte ens fota misären förrän det är dags att röja. Då ska allt dokumenteras! Just nu ser det helt white trashigt ut och jag mår dååååligt av att se allt när jag kommer hem från mina promenader med vovven... När vi är klara med det här huset kommer det se helt annorlunda ut än när vi flyttade hit. I promise!

Ha en underbar helg! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar